fbpx

Experiența utilizatorului pe website-ul tău -Core Web Vitals

Webdesign, Marketing, Dezvoltare

Servicii web de calitate și accesibile -web all inclusive

Core Web Vitals

Core Web Vitals sunt o serie de vlaori cheie (metrici) ce măsoară experiența utilizatorului pe un site web, cu focus pe viteza de incarcare, interactivitatea si stabilitatea vizuala a paginilor.

  1. Home
  2. kb
  3. SEO
  4. Experiența utilizatorului pe website-ul tău -Core Web Vitals

Core Web Vitals sunt o serie de vlaori cheie (metrici) ce măsoară experiența utilizatorului pe un site web, cu focus pe viteza de incarcare, interactivitatea si stabilitatea vizuala a paginilor. Astfel, Google direcționează utilizatorii catre website-urile care ofera experienta de utilizare mai buna.

 

Experiența utilizatorului pe website-ul tău -Core Web Vitals

De ce contează performanța paginii ?

Studiile arată că Core Web Vitals mai bune îmbunătățește implicarea utilizatorilor și valorile de afaceri. De exemplu:

Cercetările au arătat că probabilitatea ca utilizatorii să abandoneze pagina a fost cu 24% mai mică, atunci când un site atinge pragurile Core Web Vitals.
Cu fiecare reducere de 100 ms al LCP, rata de conversie web crește.

Reducerea CLS duce la o creștere de a afișărilor de pagină pe sesiune, durate de sesiune mai lungi și scăderea ratei de respingere.

vezi: Core Web Vitals report

Ghid Core Web Vitals

Provocarea Google este să forțeze creatorii de conținut să producă conținut de înaltă calitate în loc de tehnici pentru a păcăli motorul de căutare. Cu fiecare îmbunătățire lunară a algoritmului, motorul de căutare se apropie de interpretarea mai bună a intenției noastre de căutare și de potrivirea acesteia cu cel mai bun conținut disponibil.

Mai jos sunt câteva dintre cele peste două sute de semnale care ajută motorul de căutare să facă exact asta:

  • Reputația site-ului web: site-urile de renume se leagă la cel care găzduiește conținutul?
  • Relevanță: titlurile, titlurile și conținutul sunt legate de căutare?
  • Prospețime: cât de recent este conținutul?
  • Lungime: Cât de adânc este conținutul?
  • Backlink-uri: alte articole relevante fac link la pagina care conține conținutul?
  • Implicarea utilizatorului: Cât timp rămân cititorii pe pagină?
  • Navigare: este ușor de navigat site-ul?
  • Compatibil cu dispozitivele mobile: sunt paginile ușor de citit pe o varietate de dispozitive mobile?
  • HTTPS: Sunt paginile securizate, având certificate de securitate valide?

Între iunie și august 2021, Google a mai introdus câteva semnale cunoscute colectiv ca „experiență de pagină” în lista lungă de semnale existentă.

Motivul din spatele acestei adăugări este de a găsi răspunsul la următoarele întrebări:

  • Încărcare: pagina se încarcă rapid sau îi lasă pe cei care caută să aștepte?
  • Interactivitate: pagina răspunde rapid la clicurile utilizatorilor la încărcare
  • Stabilitate vizuală: conținutul sare pe măsură ce se încarcă sau este stabil?

vezi: The Guide to Core Web Vitals

Indicatorii de performanta Core Web Vitals

LCP (Largest Contentful Paint):

este timpul necesar pana cand utilizatorul poate interactiona cu pagina. Sub 2,5 secunde este un timp „bun”, intre 2,5 si 4 secunde „are nevoie de imbunatatire”, iar un timp mai mare de 4 secunde este considerat „rau”.

FID (First Input Delay):

este timpul necesar unui eveniment real al utilizatorului – timpul de la incarcarea paginii, pana când utilizatorul poate apasa un buton sau să dea scroll; Google considera ca pentru a oferi o experienta buna utilizatorului, valoarea acestui indicator de performanta ar trebui sa fie mai mica de 100 de milisecunde.

INP (Interaction to Next Paint):

INP evalueaza viteza generala de raspuns la interactiunile utilizatorilor, prin observarea latentei tuturor click-urilor, atingerilor de ecran (in cazul dispozitivelor cu touchscreen) si de tastatura care apar de-a lungul unei intregi vizite a utilizatorilor pe website. Un INP de pana in 200 de milisecunde este un timp de raspuns bun pentru pagina.

CLS (Cumulative Layout Shift):

reprezinta stabilitatea elementelor vizuale din cadrul paginii. O modificare neasteptata a continutului vizual este neplacuta pentru utilizator (ex: pozele, icon-urile sau orice alt element din continut care isi schimba pozitia in timpul incarcarii paginii), iar Google considera ca acest metric trebuie sa fie sub 0,1 pentru o performanta buna a paginii respective.

 

Cum pot imbunatati experiența utilizatorilor pe website-ul meu ?

Modul în care un vizitator / utilizator interacționeaza cu un website este diferit în funcție de conținutul și scopul pentru care a fost construit website-ul.
Indiferent de website îmbunătățirea valorilor metricilor Core Web Vitals duce la o experiență mai bună a utilizatorului pe website-ul tău.

Câteva recomandări pentru imbunătățirea metricilor Core Web Vitals:

  • Comprimarea a imaginilor (bannere, produse, etc)
  • Un design plăcut, o interfata usor de folosit de către utilizator, folosirea doar a elementelor necesare;
  • Eliminarea scripturilor sau resurse externe care nu sunt absolut necesare
  • Utilizarea funcțiilor responsive pentru imagini, incarcarea imaginilor in modul Lazy Loading;
  • Limitarea notificarilor si pop-up-urilor afisate în pagini.

OZ webdesign vă poate ajuta să faceți față provocărilor Core Web Vitals

Promo

SEO
SEO

Optimizare pt. Motoarele de Căutare

Solicitați un Audit gratuit SEO

Verificăm gratuit website-ul dv. în relația cu principalele motoare de căutare. Analizăm poziția dv. în raport cu competitorii.

Completăți formularul alăturat pentru un audit SEO

0745 660527

contact@ozw.ro

Prelucrăm datele dvs. cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul General privind Protecția Datelor. Politica de Confidențialitate

Supportscreen tag