De obicei cand vorbim despre relatia dintre SEO si web design, are relevanta partea tehnica a design-ului paginilor web si nu partea vizuala (desi anumite aspecte ale design-ului vizual au impact asupra SEO/SEM asa cum vom demonstra in cele ce urmeaza)
Unul dintre cele mai recente trand-uri in industria SEO este acela de a pune din ce in ce mai mult accent pe calitatea design-ului web in cadrul procesului SEO. Daca doriti sa aveti succes online pe termen lung, trebuie sa stiti exact cum SEO si design-ului sunt integrate.
Faceti-va designul sa lucreze pentru dvs
Un bun design al website-ului dvs este ca o fundatie pentru viitorul succes in cadrul SEO. Cu cat va ganditi la mai multe aspecte legate de website-ul dvs, cu atat mai putine obstacole veti intalni mai tarziu cand veti incepe sa va uitati in SEO, promovarea web, ROI si alte aspecte importante ale prezentei dvs pe Internet.
Un bun design pentru website-uri include elemente precum structura internă de linkuri, structuri de foldere, URL-uri, timpul necesar pentru download. Daca site-ul dvs. este interactiv si folosește diverse functionalitati dinamice, trebuie sa va asigurati ca scripturile pe partea de server si de clienți merg foarte bine si nu pot fi abuzate in nici un fel. Si bineinteles partea de management a site-ului trebuie sa fie foarte bine gandita ea fiind prioritara pentru inceput.
Daca aveti de gand sa va remodelati website-ul
Daca doriti sa remodelati un site deja existent (in loc sa contruiti unul nou) vă veti intalni cu şi mai multe probleme si va trebui sa tineti cont de acest element pentru a va asigura succesul.
Una dintre cele mai importante decizii pe care va trebui sa le luati este aceea de a schimba sau nu URL-ul.
Bineinteles, daca url-urile din vechiul site sunt “prietenoase” cu motoarele de căutare, decizia este simpla : trebuie sa le pastrati. In acest fel nu veti pierde rodul realizarilor precedente ; intr-adevar imbunatatirile pe care le aduceti site-ului dvs pe parcursul remodelarii acestuia va vor spori realizarile.
Dar ce faceti daca vechiile URL-uri sunt dinamice cu o multime de parametrii care sunt imposibil de citit si neclare? Paginile dumneavoastra inca isi pot pastra clasamentul in cadrul motoarelor de cautare iar dumneavoastra cu siguranta veti dori sa le pastrati. Daca reproduceti acelasi URL “urat” in noua versiune a site-ului dumneavoastra o sa reusiti acest lucru dar veti stopa orice posibilitate de progres.
Daca alegeti sa mutati website-ul dumneavoastra in URL-uri mai bune va veti pierde probabil clasarea in cadrul motoarelor de cautare pe o scurta perioada de timp insa cu beneficii pe termen lung.
In acest caz raspunsul nu mai este unul eveident. Acesta va necesita niste lungi analize statistice si gandire profunda atat din partea companiei dumneavoastra cat si din partea clientului daca este necesar.
Toate partile interesate trebuie sa fie bine informate in legatura cu optiunile disponibile, beneficiile si riscurile acestora.
Bineinteles daca majoritatea motoarelor de cautare directioneaza catre site-urile dumneavoastra este bines a ramaneti la opitunea a 2a.
O alta problema care apare atunci cand va hotarati sa va remodelati website-ul este alegegerea sistemului de management .
Bineinteles, daca website-ul este relativ mic si sunteti gata sa-i aduceti suport folosind manual codat si client FTP nu veti avea nevoie de CMS. Singurul elemnt necesar in acest caz este ori PHP sau SSI. Acestea din urma o sa va ajute sa economisiti mult timp cand veti dori sa editati un bloc repetitiv de coduri. O schimbare odată facută va avea effect asupra tuturor paginilor.
Ce este un CMS “prietenos” motoarelor de cautare
Pentru a fi “prietenos” motoarelor de cuatare un CMS trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii :
URL flexibil. Trebuie sa puteti sa va alegeti look-ul URL-ului inclusive fisier-ele si folder-ele. Un CMS care va forteaza sa utilizati URL-uri dinamice este cu siguranta unul prost . De asemnea un bun CMS ID-uri pentru userii ueserii “guest”.
Titlu si management de informatie. Trebuie sa alegeti o denumire de mici dimensiuni si o descriere unica si cuvinte cheie unice pentru fiecare pagina sau setati un model care sa genereze dinamic informatia.
Management HTML. Codul generat de CMS trebuie sa fie valid sau software-ul ar trebui sa va ofere oportunitati sa il faceti valid daca aveti cunostintele necesare.
Management CSS. CMS trebuie sa asigure un editor CSS pentru designerii web care cunosc limbajul CSS
Management Robots.txt. Trebuie sa va editati elementul robots.txt fara a folosi client FTP.
Cea mai bun alegere pentru un fisier robots.txt valid. User-agent: *
Disallow:
Acest fisier defineste limitele bot-ilor si asigura inca un argument pentru a folosi URL static si nu dinamic. Cand URL-urile dumneavoastra nu contin parametrii dinamici este mult mai usor sa ii controlati in fisierul robots.txt . Daca site-urile dumneavoastra au URL-uri dinamice probabil veti dori sa va uitati in mode rewrite
Lucruri de evitat
De asemenea este foarte important sa stiti ce trebuie sa evitati. Daca pastrati aceste reguli in minte cand veti alcatui design-ul site-ului dumneavoastra sau i-l veti remodela, veti avea o viata mai usoara , insa daca le veti ignora, prezenta dumneavoastra in cadrul www. va va fi afectata.
- Folosirea excesiva a codurilor. Cu cat veti folosi mai mult limbaj HTML, cu atat mai greu se vor incarca paginile in browser si cu atat mai greu va fi pentru un motor de cautare sa extraga necesarul din website-ul dumneavoastra.
- JavaScript. JavaScript nu este recunoscut de multe dintre motoarele de cautare. Exista zvonuri care spun ca Google incepe sa urmareasca link-urile JavaScript, dar probabil acesta este doar unul dintre noile lor experimente care nu se va transforma niciodata in ceva concret.
- Utilizarea unui fisier invalid robots.txt.
Nu uitati : User-agent: *
Disallow: este codul corect daca doriti sa permiteti paginilor sa fie directionate de boti dar folosind
User-agent: *
Disallow: / reprezinta faptul ca site-ul dumneavoastra va fi ignorat. Cand tot site-ul dumneavoastra este cazut reindexarea va poate da dureri de cap. Reteaua creste zilnic si chiar si Google a inceput sa se comporte ciudat dupa inceputul update-ului Bigdaddy. Google este de asemenea foarte sensibil la fisierelor invalide tobots.txt. Daca fisierele dumneavoastra robots.txt sunt incorect scrise riscati ca site-ul dumneavoastra sa devina delistat. Va recomandam sa cititi Web Robots FAQ pentru a evita complicatii.
Prea mult continut grafic. Imaginile incetinesc considerabil download-urile. Aceasta este o problema mai mult de utilizare decat una SEO.
Asadar testati site-urile dumneavoastra pe conexiuni lente de tip dial-up iar daca timpul de download este foarte mare miscorati-l. Credeti sau nu, multa lume nu are alta optiune decat sa utilizeze conexiuni de tip dial-up.
Design-ul vizual si SEO.
Asa cum am precizat mai sus, SEO nu este doar o disciplina tehnica; design-ul visual are si el implicatile sale. Foarte des, design-ul vizual si SEO sunt percepute ca un sacrificiu mutual. Designerii de grafica deseori gandesc ca website-urile exista pentru a demonstra abilitatile artistice si nu acorda prea mare importanta continutului SEO, ba dimpotriva, prefera sa pastreze graficile la un nivel scazut, astfel reusind sa aduca website-urile la un nivel mai ridicat din punctul de vedere al motoarelor de cautare. Designerii vizuali prefera sa creeze meniuri din imagini pentru a putea stiliza mai bine website-ul.
“Contiuntul dumneavoastra strica design-ul website-ului” pare a fi un argument de nebatut in industria noastra. Mai devreme sau mai tarziu, designerii gasesc o metoda pentru a le impaca pe amandoua dar de foarte multe ori acest compromis lasa amandoua partile nefericite. Dar inca nu este nevoie de nici un sacrificiu atata timp cat designer-ul si SEO vor coopera de la inceput.
Ma bucur sa vad din ce in ce mai multe website-uri care au un design reusit si sunt 100% prietenoase motoarelor de cautare. Acum 3 ani o intrebare comuna pe forumurile SEO era : “De ce toate website-urile competitive din punctual de vedere SEO au un aspect neplacut ? “. Dar acum aceasta nu mai reprezinta o problema cand oamenii au inceput sa reaizeze ca nu mai este necesar sa sacrifice look-ul website-ului pentru a atrage mai multi vizitatori prin intermediul motoarelor de cautare.
De fapt design-ul website-ului este la fel de important precum este si SEO pentru pagina web. Pare a fi o afirmatie evidenta, dar website-urile care sunt placute ochiului atrag mai multi vizitatori decat cele cu un aspect mai putin placut. Bineinteles este imposibil sa multumesti pe toata lumea cand vine vorba de design, atata timp cat unele persoane iubesc minimalismul iar altele prefera grafici complexe – dar pe masura ce conceptual Search Engine – friendly devine din ce in ce mai familiar utilizatorilor web, desingurile incarcate nu vor mai fi la moda iar cele cu minimum de detalii vor fi condisderate mai elegante.
Armonia WEB
Pentru a rezuma acest articol as dori sa repet inca o data ca toate acele aspecte pentru o buna prezenta web se gasesc foarte greu de gasit Armonia inseamna calitate. Calitate inseamna succes. SEO si web design sunt doar 2 parti importante ale acestei armonii si in urmatoarele articole “SEO SI ….. “ planuiesc sa ofer cititorilor mai multe detalii despre cum se integreaza SEO in armonia WEB.
Despre autor
Irina Ponomareva a intrat in “Magic Web Solutions “ in Marite 2003 unde a fost web master a lucrat in dezovoltare si totodata un specialist SEO. Dupa ce a exersat optimizarea motoarelor de cautare timp de un an Irina a lansat Spider Friendly – un branch SEO autonom ce ofera servicii SEO/SEM – in cooperare cu Dimitry Antonoff. In present se ocupa de moderarea forumurilor IHelpYou