Cuvintele cheie (keyords) sunt cuvinte folosite la o interogare de cautare cu un motor de cautare pentru a obtine rezultate ce au relevanta pentru cautarea facuta. Motorul de cautare returneaza o lista de pagini web – SERP – Search Engine Results Page.
Corespunzator, pentru ca o pagina sa fie listata in de catre un motor de cautare in SERP la o cautare dupa un cuvant cheie, acesta trebuie sa fie prezent in continutul paginii, dar si in meta tag-ul description si keywords.
Deși sunt voci care spun ca meta elementul keywords nu mai contează pentru motoarele de cautare, sunt motoare de cautare care tin cont de el.
Procentul de termeni sau cuvinte cheie din intregul text a paginii dv web, optimizata ar trebui sa aibe densitatea de cuvinte cheie potrivită. Un procent mare poate fi considerat spam de catre motoarele de cautare.
Folositi principalele cuvinte cheie in numele domeniului. Este preferabil ca, numele domeniului sa fie de ex., www.dentist-brasov.ro decat www.ultradent.ro .
Incepeti proiectul de constructie a site-ului cu alegerea cuvintelor cheie, relevante domeniului pentru care construiti site-ul. De exemplu, daca site-ul este un ghid turistic, cuvintele cheie, pot fi ” excursie, vacanta, calatorie, cazare, Delta Dunarii… ” Daca site-ul este un site de prezentare a unei Pensiuni din Bucovina, cuvintele cheie, pot fi ” cazare bucovina, excursie, vacanta, calatorie, cazare, Bucovina, manastiri, Voronet, Sucevita… ”